1 augusti 2010

Tjejkväll hos bästa Ingrid

Så har man vaknat till liv efter en blöt kväll med brudarna B. En sanning med modifikation. För det första var den inte så speciell blöt utan alldeles lagom. Herregud, vi är ju vuxna människor!
För det andra så var jag vaken redan 8.30 och utan en tillstymmelse till huvudvärk, helt otroligt. Jag får alltid annars huvudvärk efter vinintag. Men Ingrid bjuder inte på billigt skitvin utan jag tror vi drack ett dyrt vin igår.
Och dyra viner=mindre huvudvärk!
Vi började kvällen med varsin mycket välsmakande mojito. Vi passade på innan Bitte kom. Hon var lite försenad, hon hade varit i stan och tittat på Prideparaden.

Men vars är Micke.......? undrar Ingrid. Ja, var var Micke?
Jo, han är långt borta i Ungern och slåss om sockerskålar och världsmästartitlar.




Den här kvinnan kan fixa till välsmakande mat! En jättegod sallad innehållande ägg, oliver, räkor, kräftor, grönsaker och gud vet allt!
Vet ni att en 1 oliv=5 km gurka?? Är det verkligen sant???
Då åt jag i sådana fall 4 och en halv mil gurka!
Jag älskar oliver!
En god dressing och Willys nybakade bröd satte pricken över i:et.
Till dessert dukade sötnosen upp hembakad rabarberpaj med vaniljglass.
Och så varsin rejäl balja kaffe. Magen stod i fyra hörn minst sagt.



Jag fick en present av Ingrid också! En jättefin ljushistoria i zink, precis i sann Ewa-stil.
Tack snälla Ingrid för god mat, vin, present och framförallt en trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Ni "damer" verkar roa er gott och det gör ni rätt i.

    SvaraRadera