21 september 2010

Möss? Nejtack!

Godmorgon!

Igår precis när jag höll på att släcka ner för att krypa till kojs så blinkade kattringklockan.
Som vanligt öppnade jag bara dörren och släppte in Prinsen. Han sprang in som skjuten ur en kanon.
Jag tänkte, oj vad bråttom han har att få lägga sej!
SÅ VAR INTE FALLET!
Han hade en mus i munnen som han släppte ner på min vita vardagsrumsmatta. Till en början såg jag inte ens om den var död. Möss brukar ju "leka döda" för att sedan springa och gömma sej när kattskrället vänder ryggen till.
Redan här höll jag på att kräkas, jag stängde snabbt sovrumsdörren.
Nu sa jag åt Gustav med stora bokstäver: GÅ UT! OCH TA GÄRNA MED DEJ MATEN!
Han jamade lite löjligt och fortsatte lattja med musjäveln, kastade den upp och ner, låg på rygg och jonglera. Han hade så kul!
Hämtade snabbt sopskyffeln som står utanför husknuten, hann tänka att nu har musen sprungit iväg.
Men som tur var så låg den där stendöd!
Skyffla upp liket och ut i gröna tunnan, Gustav sprang efter....jag kämpade med kräket i halsen.
Sen gick jag och la mej, Gustav fick vara ute!

Frukost har jag inte ätit ännu....

1 kommentar: