15 september 2010

Regn, rusk, blåst!


I dag regnar det! Har ni märkt det? Har faktiskt regnat nästan hela natten. Regn, rusk, blåst och elände....bara att konstatera fakta, inse allvaret, HÖSTEN ÄR HÄR!
Men spelar det ingen roll, jag gillar att treva i mörker.

Inatt hade jag en uns mer att stå i på arbetet. Hur orkar pensionärer vara så pigga klockan 03.00 på natten?
Medans en annan känner sej som ett urskitet plommon....(citat min gamla mormor)

Så här kan det låta ibland på mitt arbete:
Jag: "Ska du inte sova lite nu? Klockan är halv 3 på natten!"
Alldeles för pigg boende: "KALOPS!"

Men nu är jag hemma i mitt lilla hem i Upplands Bro och känner mej nöjd och glad. Gustav ligger i sängen, måste flytta på han till den lediga delen av husses säng. Det blir så trångt annars.

Nu måste jag sova så det ryker!

1 kommentar:

  1. Ha Ha förstår att det är en hel del "Goddag Yxskaft" svar på ditt jobb.

    SvaraRadera