12 september 2010

Segsöndag med inslag av slöhet


Redan sen kväll med mörker och soffhäng. Det gillar jag!
Har inte gjort så mycket mer än att brassa käk. Idag var det bara maken och jag som skulle dinera en utsökt söndags middag.
Hittade en lessen lite lätt frussen fläskytterfilé i frysen som jag kastade in i ugnen.
Till den åt vi potatisgratäng och lite rester från gårdagens sallad.
Jorå, det var gott!
Erika åt middag med sin vän Helena och Emilie åt med sin pojkvän i Kista.
Har inte sett Emilie på hela dagen idag. Längtar förstås lite efter henne!

Nu tittar vi på Jamie Olivers resa i USA. Haha, dom är roliga där.
Rektorn för en skola där Oliver försöker få dom att laga mera nyttig och hälsosam mat till eleverna hävdade just att pommes frites räknas som en grönsak!
Barnen mellan 4-10 år i samma skola äter inte med kniv och gaffel utan med sked?!!
Stackars Oliver började nästan gråta när personalen berättade det för honom, han stämplade nollor som Micke skulle uttryckt sej.

Snart är det dags att goffla in sej i soffhörnet igen med en kopp kaffe. många bra filmer som visas samtidigt ikväll. Blir svårt att välja och framförallt komma överens med han som tror han äger fjärrkontrollen!
Men jag tror det lutar åt Irene Huss på kanal 5.

I morgon ska jag åka på utflykt. Ska ända till Västerås för att hämta min storebror Owe och hans resesällskap som kommer från London.

Så var det med det!
Godnatt mina vänner.

1 kommentar:

  1. London?? Skulle han inte till USA???

    Bra där att pommes räknas som grönsak, ha ha.

    SvaraRadera