10 september 2010

Hej Attendo!



Efter den goda tacogratängen drabbades jag plötsligt och helt utan förvarning av en släng av medvetslöshet.
Man kan säga att jag fick min trötta period.
Som tur var hann jag precis landa i soffan innan jag föll i koma.
Vaknade till liv lagom till Idol. Men herregud så trött jag är. Jag har ju ändå varit vaken sen 6.15.
Dagjobb??? Nej, tack!

Nu vill jag kort redogöra för min dag på Attendos uppstartsdag i Uppsala.
Vi startade dagen klockan 9.00.
Först ut var en mycket trevlig kvinna som hette Maria. Hon är kvalitetsutvecklare inom Attendo och pratade förstås mycket om kvalité, egenkontroller, kvalitetsindex, brukarundersökningar m.m.
Mycket intressant och givande. Och väldigt bra med sådan stor koll på kvalité.

Efter det så var det äntligen dags för kaffe och goda smörgåsar.
Sen var det dags för Region Norrs VD Ann-Sophie. Hon pratade om hur Attendo är uppbyggt och fungerar.
Även där satt vi trollbundna och lyssnade.

Lunchen bestod av en supergod tacobuffé. Oj, vad vi åt. Och oj så mätta vi blev.
Eftermiddagen ägnades mestadels åt verksamhetsfrågor.
Våran vice VD Katarina och vår verksamhetschef såg till att vi fick svar på alla frågor, stora som små.
Vi diskuterade hur vi ska jobba på Pomona, möten, rutiner, nyinköp av både TV-apparater och nya sittgrupper i dom s.k allmänna utrymmena.
Som det ser ut nu så är det slitna, hemska möbler från Dackes tid och knappt fungerande Tv-apparater.
Vi ska även försöka få fastighetsägaren att piffa upp ytskikten på varje avdelning med lite fin målarfärg.

Kommer bli underbart med nya soffgrupper och en uppfräschning av dagrummen.
Har alltid tyckt att det ser bedrövligt ut och inte en gnutta hemkänsla. Det är som ni förstår väldigt viktigt på ett äldreboende.

Till eftermiddagskaffet serverades en himmelsk god citronpaj med vispgrädde.

Vi fick lite presenter också. Bl.a den fina bollen på bilden. I bollen låg ett äpple. Finurlig liten sak.
Pennor och nyckelband delades även ut.
Vid 16.00-tiden så packade vi in oss i bilarna och åkte hem mot Bålsta.

Jag är mycket nöjd och belåten med dagen. Det här kommer bli kanon, jag är inte ett dugg oroad över att jag fått byta arbetsgivare.
Attendo verkar vara ett mycket bra företag som sätter brukaren i fokus.
Det ska bli kul att för första gången i mitt liv få jobba som privatanställd.


1 kommentar:

  1. Åhh vad skönt att du känner så. Hoppas hoppas de infriar allt de sagt nu också. Men det gör de säkert.

    SvaraRadera