9 september 2010

Signe målar!


Här kommer då den fina teckningen som Signe målade till mej igår.
Som ni ser föreställer den mej vid havet. Jag har fint hår, öron, armar, ben, ögon, näsa, mun och snippa......ser ni snippan?
Hon har på eget initiativ målat den...hon är 3 år!
Den har underbarnet för säkerhets skull målat i rosa och den är precis rätt placerad, mellan benen!!
Den här ungen kommer gå långt! Jag blev jätteglad för teckningen och sparar den på ett säkert ställe.

Blev lite hastiga förändringar i middagstid idag. Marie ringde och frågade om jag ville komma och äta fisksoppa hos henne.
Jonas är på älgjakt och hon hade rafsat ihop ett gäng hungriga damer, alla från Brunna och så jag då förstås.
Rolf fick äta mina handtillplattade pannbiffar själv och jag tog en snabbdusch och stack i väg.

Glömde i min iver kameran. Så inga bilder på den gudabenådade fisksoppan blev det.
Det smakade så gott, lite knuff i den som Erika skulle uttryckt sej.
Brunnadamerna med krypavstånd till hemmet drack gott vitt vin till soppan medans jag som
färdades med bil fick nöja mej med cider, alkoholfri förstås.

Till efterrätt hade Marie gjort en underbar hallonglass med marängtäcke. Det var den som lagades i "Halv åtta hos mej" i måndags.
Om den var god??? Skojaru?

Efter maten drabbades jag plötsligt av min trötta period. Jag tackade för mej och åkte hemåt, mätt och belåten.
Hemma möttes jag av en kärlekstörstande katt och en make som stod i köket och gjorde frukostmackor till morgonen.

Nu ska jag surfa runt lite sen blir det tidigt nannilurande för mej. Ska upp i gryningen i morgonbitti. Är ju uppstartsdag i Uppsala för Pomonapersonalen.


2 kommentarer:

  1. Åhh vilken underbar teckning. Förstår att du är både glad och stolt som fått den.

    SvaraRadera