30 september 2010

Grattis Åsa!

Tror faktiskt att det blev min mest trogna och mest kommentarsskrivande vän Åsa långt bort i väst som fick besöksräknare slå om till 19000 unika!
Du vinner en grillad korv med räksallad nästa gång du besöker Ginstvägen!
Det är alltid kul med alla kommentarer jag får av dej, på alla inlägg, nästan.
Att du orkar, du har ju liksom inte bara min blogg att läsa??!
TACK,TACK,TACK!

På tal om korv. Du har rätt! Han kommer att börja undra när kylskåpet är fullproppat med korv, 3 färdiga tårtbottnar på bänken och snart kommer leverans med 12 kg potatissallad och resten av rörorna.
Men jag säger som så att släkten är jäkligt hungrig och vännerna med. Han kommer inte fatta något!

Har tagit en paus nu i plockandet och städandet. Blev inte så mycket med det där att vila. När jag har saker och göra så kommer jag inte till ro i soffhörnet, filten kliar och Ullaredskuddarna kändes helt plötsligt obekväma.
Men det är bara nu, ikväll kommer dom kännas underbara igen.

Jag vill fixa allt nu så det bara är att hämta borden och stolarna i morgon. Nu håller jag på och räknar glas. Vinglas och andra så där fina glas som alla andra har, har inte vi.
Men jag tackar farmor och farfar för whiskeyglasen Rolf fick för en herrans massa år sen.
Han muttrade då, men nu håller dom på att diskas.
Konstigt att vi inte slängde dom när vi slängde allt annat för två år sen.

Det blir spartanskt, kom-som-du-är. Det blir nog bra, det är ju inte Kungen och Silvia som ska komma direkt!
Åter till arbetet!

1 kommentar:

  1. JIPPIE!!! Jag har vunnit och inte vilket pris som helst. Grillad mer räksallad. Hur gott är inte det. Kommer direkt upp till er när jag är hemma nästa gång. Tackar tackar. Det är kul att läsa din blogg och jag tycker det är kul att även kommentera som du ju märkt,

    SvaraRadera