27 september 2010

Planering och tandläkare


Uppe alldeles för tidigt idag med! Blir nog att sova middag redan på förmiddagen.
Har inte kommit så långt än i mina dagliga rutiner, inte ens frukosten är påbörjad.
Men snart så är den på G.

Har suttit och kommit på att jag har en del att stå i så här dagarna före lilla kalaset på fredag.
En del saker måste faktiskt fixas trots att maken fortfarande tror att det kommer 5 personer.
Har nyss ringt till Percys Kött i Sollentuna, fick ett tips av Ingrid att dom hade ett stort och mycket gott utbud på bl.a korvar.
Det var en trevlig kille jag pratade med, han hade alla sorters korvar och jag behövde inte beställa.
Åker nog dit på onsdag och handlar lite. Hade tänkt mej Kabanoss, Chorizo, Stockholmare, Godingar, Bratwurst. Lite dyrare kilopris men väldigt goda med hög kötthalt och hemstoppade!
Tror Rolf blir glad!

Jag behöver städa lite också, egentligen tvätta fönster. Men herregud gästerna kommer på kvällen och då är det mörkt. Inte 17 kommer dom märka mina lite lätt skitiga rutor, eller?!
Måste ragga upp lite fler stolar också, som läget är nu har jag sittplats åt 12 personer ca.
Och det räcker inte.

Annars idag så ska jag till.............TANDLÄKAREN! Men det kommer gå bra, jag känner mej trygg hos min tandläkare. Jag ska laga ett pyttehål som tandhygienisten/sadisten upptäckte senast.
Efter det ska jag till Coop och veckohandla. Den här veckan blir det lite kyckling, lite pasta, lite potatis till middagar!

Nej, nu måste jag sätta fart, lätt att fastna här.

1 kommentar:

  1. Låter spännande med alla olika korvar i många smaker och storlekar. Roffe kommer säkerligen att bli glad.

    SvaraRadera