17 september 2010

Lite fredagsmys

Uppmärksamma läsare minns säkert att jag tidigare i veckan hade skrivit att vi skulle äta vitvinsvinägermarinerade blomflugor idag, fredag. I sötsur sås.
Men när jag skulle vittja fällan tyckte jag det såg lite snålt ut.
Det där lilla blir inte tre vuxna mätta på!
Så jag fick gå in på plan B istället, tänka om helt enkelt........och då bidde det ............

..........det här! Små, läckra, fina räkcrepes med en krispig sallad. Jag gräddade pannkisarna och Erika monterade ihop dom små rullarna. Hon gjorde även salladen.
Tack vännen! Jag satt med Owe och försökte hitta en flygbiljett till New York. Han ska ut och resa igen den galningen.
Crepsen var jättegoda och dom tog slut på direkten!

Nu ska jag ha lite dyrbar kvalitetstid med Erika innan jag åker och jobbar. Hinner nog inte träffa henne imorgon, jag sover och hon jobbar ända till kvällen, tror jag.

Med dessa små ord vill jag önska alla mina läsare en trevlig helg!
(hur skriver man det på ryska?)

1 kommentar:

  1. Nej de där flugorna mättar definitivt inte 3 hungriga vuxna.
    Du får gå till google translate och översätta så alla dina lyssnare ute i världen känner sig välkomna till din blogg.

    SvaraRadera