12 december 2009

Pust....








Fy farao vad jag är mätt efter makens 3-rätters!
Magen känns som en spärrballong och jag tror med all säkerhet att jag inte kommer äta något mera idag och ett par dagar framåt.
Detta tillagade stjärnkocken:
  • En liten förrättstallrik innehållande två olika sillsorter, gravad lax, lite ost, räkröra på en toast, potatis. Mycket gott, men alldeles för mättsamt!

  • Kalvytterfilé, med steak fries, sallad, liiiiite bearnaissås.

  • Filéade apelsinklyftor, pepparkakskrossyoghurt, hallon och vaniljglass med riven 70 % choklad på toppen.

Allt var som vanligt väldigt gott men han har för vana att göra lite för stora portioner, pojken.

Men jag ska absolut inte klaga, jag är så tacksam att jag slipper laga mat på helgerna!

Nu har jag skjutsat Erika till tåget, hon ska träffa vännerna ikväll. Själv ska jag boa ner mej i soffan tillsammans med mina favoritkillar. Den ena med lite mer päls än den andra.

Men både ser jag har redan somnat! Den med mindre hår i soffan och den med massor av hår i husses säng. Jaha, det var också ett lördagssällskap.....

Tror faktiskt att Gustav har varit i ett slagsmål ikväll. Han kom hem utan halsband och ligger i sängen och sover djupt. Innan dess kissade han också på sin låda! Märkligt, det har han inte gjort sen februari då han var drogad efter ett veterinärbesök.

Nä, Gustav väljer alltid att kissa i grannarnas rabatter.

Ni får ha en underbar lördagkväll mina vänner!

1 kommentar:

  1. Jag førstår att du ær proppmætt. Bara førrættstalriken ær ju en hel måltid. Men jædrar vad gott det ser ut i alla fall.

    SvaraRadera