3 december 2009

Det gick bra!











Godmorgon mina trogna läsare, igår var ni 84 stycken! Kul som attan.....för mej, för er, för bloggvärlden!
Något som var mindre kul ska jag berätta om nu.
I går kväll fick jag en känsla, en inlevelse att jag skulle gå ut och starta bilen. Kände på mej att något var galet.
Det är någonting jag inte brukar roa mej med att gå ut och provstarta bilen 22.30 på kvällarna om ni nu skulle tro det.
Nej, anledningen till att jag gjorde det var att bilen hade stått hela dagen det var 8 minus ute och jag skulle tidigt på morgonen åka till Arlanda för att hämta Åsa och ett STORT paket.
Som sagt, visst den startade som vanligt men sen när jag skulle stänga av.....då plötsligt gick inte det. Utan biljäveln förvandlades till ett flipperspel! Alla lampor och hela instrumentpanelen stod och blippade likt en jackpott.
In till bilmeken i familjen, som stod i Dressmankalsingarna full färd med att gå och lägga sej.
Han var inte så glad kan jag säga.
Han kopplade loss batteriet med sina magiska mekarhänder och vips så tystnade allt och bilen var som vanligt.
Jag ville förstås inte ta risken att detta skulle upprepas kl 6.oo på morgonen på väg till Arlanda.
Det blev plan B helt enkelt!
Plan B ser ni på bild, Emilies lilla svarta Clio. Jag var mest orolig för att paketet inte skulle gå in....men se själva!
Skulle fått plats med 4 Urban Jungle till minst!
Vi packade in allt i bilen sen for vi hemåt till Bro.
Vi fick fina presenter också! Tack Åsa!
Jag fick den fina lilla snögubben i trä, mycket fin.
Rolf fick påfyllning av zip-plastpåsar.
Gustav fick amerikansk kattgodis och en söt liten tomte man drar upp så springer den iväg.
Emilie fick 2 påsar minibagels med kanel och russin.
Kanelbagelserna hade iofs Emilie lagt in en beställning på. det var något hon gillade när hon var i Usa i somras. ska bli spännande att smaka, men kanel/russin???? Kan det vara gott?
Nu ligger påsarna i frysen och väntar på dej Emilie...
Nu ska jag äta frukost och sen ska jag faktiskt sova en stund. Blev dåligt med sömn inatt. Dels för att jag grubbla på om bilen skulle räcka till. Sen hostade jag en del också.
Hörs senare vänner

2 kommentarer:

  1. Härligt att allt fick plats :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för skjutsen och jag hade kunnat ha mycket mer packning. En riktigt stor bil hon har Emilie.

    SvaraRadera