15 december 2009

Snöhel....e


Så kom den då! Den förbaskade snön....det har snöat hela natten och alla mina kollegor var lyriska!
Titta så fint det är!
Det är så vackert!
Åååå, vad kul för barnen!
Nu får vi en vit jul!
Ovanstående utrop har nått mina nytvättade öron under natten.
MEN JAG VILL INTE HA SNÖ, KALLT, BLÅST!
Jag kan på min höjd sträcka mej till snö på julafton sen får det gärna bli majmånad den 1 januari!
Bilarna körde i snigelfart hem, det var snorhalt på vägarna, eller skitglatt som min rara norska kollega säger! Skitglatt......är det lika med jättekul?
I sådan fall var det jättekul på vägen hem.
Gustav ser inte heller någon som helst spänning i detta väder, se bara på bilden hur han hänger med huvudet och svansen!
Nu ska jag sova. Ska tyvärr till frissan redan klockan 13.00. Jag vet, dålig planering......får sova mer ikväll.
Godnatt från en insnöad trött och sur människa

3 kommentarer:

  1. Skickar en varm halsning fran paradiset i Thailand...
    Ser ut som en vit jul ska gora for er...hoppas den ar kvar nar vi kommer hem.
    Har ar det paradise hotel pa hog niva? Grymt fint hotell och personal som gor allt at en och bugar och bockar hela tiden...dom har till och med julpyntat for att vi ska kanna oss som hemma?
    Vi ska ta en drink och en kall singha nu...
    Halsa alla!

    SvaraRadera
  2. Men det är väl bättre med snö på vintern i alla fall än regnblask????

    SvaraRadera
  3. men lille vennen da, snö er helt fantastisk, man kan lage engler i snöen og kaste seg mot marken uten å slå ihjel seg :-)).Trallalala, jag er så glad for at snör....

    SvaraRadera