17 december 2009

Härlig heldagstflykt














Idag har det varit en jättehärlig dag, trots snöovädret! Startade tidigt med uppstigning i Tupp-tid. Anlände till Annes fina hus ca 9.00, lyckades faktiskt bara med en felkörning.
Vi packade in oss i Annes bil. Söta minstingen Leia var ledig från dagis idag så det var kul att träffa henne. Ett mycket väluppfostrat litet, rart barn som förstås lyckades charma mej.
Resan mot Hallstahammar tog drygt en timme.
Framme vid Åsby gård så gick vi först ett varv för att kolla läget, typ sondera terrängen för att senare veta vad man skulle slå till på.
Visade sej att jag hade i stort sett kunnat köpa hela butiken! Oj, vad fina saker, ögonen gick i kors.
Efter ett varv bland tomtar, inredningssaker, blommor m.m så var det hög tid för fika.
Vi vuxna åt varsin god foccatia med en latte till. Lilla Prinsessan Leia valde istället en punschrulle och mammas krokantrulle.
Sen blev det dags för andra varvet. Nu gick vi direkt på julmarknaden. Jag köpte en mycket söt tomte, 2 julklappar, en fin ljusstake och ett datumljus. Datumljuset kan tyckas lite sent. Får elda på som sjutton nu, men jag tror att det första Emilie säger när/om hon kommer hem är "Har vi inget datumljus?"
Nu ser jag plötsligt att klockan är mycket! Shit, ska vara i Bålsta om 25 minuter för Nattmöte.
Jag fortsätter ikväll.........hej

1 kommentar:

  1. Har också varit där med mamma och moster. Visst är det jättemysigt.

    SvaraRadera