2 december 2009

Kallt både ute och inne

Jaha, nu har vinterkylan kommit till min gata och säkert flera andra gator också. Det var minus 7.3 ute och plus 15.7 inne i morse när jag klev upp.
Som tur var hade min rare make, tillika stjärnkock/eldvakt fått i gång kaminen så det var bara för mej att brassa på med lite fler vedträn. Vedträn??? Stavas det så?? Vedträn, kan knappast stavas vedträd. Jag måste kolla i Svenska Akademins Ordlista.

Hostade som en tok så fort jag la ner huvudet på kudden igår när jag skulle sova.
Gav upp efter en timme och tog kudde och täcke för att lägga mej i schäslongen. Där ligger man lite högre med huvudet, jag somnade faktiskt nästan på en gång.
Jag blev väckt av en lurvig kille som med sin ena tass klappa mej på kinden klockan 7.44.
Låg då i sängen, har ingen aning när jag la mej där....

Idag ska jag inte göra så mycket. Bara vara hemma och mysa med favoritkillen. Kanske låter jag några tomtar få komma fram ur förrådet.

Ha en bra onsdag i kylan.

3 kommentarer:

  1. helly hansens skapare2 december 2009 kl. 11:46

    JAA helly hansen måste fram ju!!!!

    SvaraRadera
  2. Helly Hansen har varit bortrest dom senaste 3 åren. Han är säkert på någon jorden runt resa med andra nissar.

    SvaraRadera
  3. Opps vad kallt. Kanske bästa att plocka ner några raggsockar i resväskan då. Men föressten några såna äger jag inte.

    SvaraRadera