9 december 2009

Hihi

Tänk vad lite gamla, läckra kort på familjen kunde sätta fart! Ska nog börja leta fram flera om möjligt mer rara bilder. Tråkigt nog har jag ingen scanner så bildkvalitén blir inte den bästa.
När jag loggade in nu på FB så hade jag 26 kommentarer om vårt vackra bröllopskort!!
Och ännu roligare med 6 st kommentarer i bloggen.

Dom flesta av er vill gratulera oss eller tycker vi var fina på kortet.
Visst ser man vissa förändringar efter 20 år. Rolf t.ex hade mer hår, nästintill pannlugg! Och sen en stor, rejäl mustasch....?
Jag däremot ser ut att vara ett antal storlekar mindre, inte så rynkig och med min mors klänning på mej.
Man ser att nattarbete sliter på utseendet, 1989 hade jag bara jobbat natt i 3 år.
Bröllopet går under rubriken: Lågbudget.
Det skedde i stort hemlighetsmakeri. Kostade på mej en brudbukett för 250:-, lånade morsan klänning och pärlhandsband....så fin??!
Dom svarta pumpsen var mina egna.
Emilie var 4,5 år och var skitsur då jag samma morgon förklarade på ett pedagogiskt sätt att
" F.r.o.m idag Emilie kommer du att heta Pettersson istället för Persson"
Hon satte armarna i kors på magen och sa högt: "Jag vill inte heta Pettrsooonnnn, jag vill heta Persson!"
Erika var 2 år och 3 månader tyckte det var spännande att få gå till våran granne och bli fotograferad. Däremot hade hon ingen större lust att vara med på bild, så det var ganska mycket lock och pock innan vi fastnade på bild.

Det var 10 minus när vi for iväg till Sigtuna Rådhus. Brudbuketten frös på väg från bilen rill själva brottsplatsen.
Vi hade två vittnen i form av Inger Sandberg och Mats Hedgren. Dom gifte sej också och då var vi så finurligt vittnen till dom.

Efteråt åkte vi hem och ringde våra päron.
Vi sa att dom kunde komma och fika. Javisst sa dom alla fyra.
När dom kom undrade dom varför jag hade klänning på mej....
Äääää, vi har vart och gift oss!
Jaha, vad trevligt. Sen var det inte mer med det.

Nu har jag precis sovit klart efter mitt nattjobb. Ska äta lite gröt nu tror jag.

Mer sen om ni orkar.

1 kommentar:

  1. Låter som en riktig vintersaga, för bra för att vara sann! Men så har ni ju stått ut med varandra i 30 är, så det kan ju inte vara en saga... utan bara sann kärlek!

    SvaraRadera