13 december 2009

Luciafirande

Erika och jag hade bestämt att vi skulle åka och titta på Ingelas Lucia-show i Biskopskulla kyrka, Örsundsbro.
Jessica, Bani, Nova och Manya ville också hänga med.
Erika och jag gav oss iväg, i god tid, med vägbeskrivningen nerkluddad på ett papper.Erika fick vara kartläsare, hon somnade till en stund innan Litslena-rondellen men det fixade sej ändå. En enda felkörning måste man ändå säga vara godkänt, för att vara utav mej.
Och den felkörningen skyller jag på en jäkligt dålig skyltning!
Familjen Sidén däremot körde efter sin GPS och hamnade nästan rätt på en gång. Det var nog första gången i mannaminne Fröken Sidén kom FÖRE mej till en date!
Tidsoptimist är hennes mellannamn!
Vi var iaf i god tid och tog förstås dom bästa platserna i den söta, lilla kyrkan. Längst fram packade vi in oss.
Det första jag ser när jag kliver in i kyrkan var.....Kicken! Shit pomme tänker jag och börjar fumla med kameran samtidigt som jag vant scannar av folket.....Är Kicken här måste Carola också vara här!
Visade sej när jag kom närmare "Kicken" att det inte var han utan Ingelas körledare för dagen iklädd långt, lurvig man.
Några minuter efter utsatt tid 15.00 körde då det vackra skådespelet igång.

Först i tåget kom förstås den fina Lucian, Jenny eller Sandra kommer inte ihåg vilken utav Ingelas döttrar det var. Pinsamt! Förlåt Ingela!!!

Sen kommer tärnorna sjungandes mycket vacker stämsång! Man blev lätt gråtfärdig, så vackert var det!

Luciatåget sjöng alla dom "vanliga" luciasånger som hör till ett Luciafirande. Allt mycket proffisionellt framfört. Det finaste jag skådat!



Efter uttågande till sakristian så blev det mycket vacker pausunderhållning av två otroligt duktiga yngre damer. Glömde fotografera dom för jag satt som i trans med hakan långt nere på bröstet och lyssnade på deras fina sång!
Kören svidade om och kom tack och lov tillbaka med tomteluvor och fortsatte sin skönsång.
Nu blev det drag i kyrkan, gospel och handklappning. Oj, det gick jag igång på!
När underhållningen var slut bjöds det på kaffe med tilltugg.
Tack snälla Ingela med din proffsiga kör för ett mycket sevärt uppträdande.
Vi kommer tillbaka nästa år, nu hitter jag iaf!

2 kommentarer:

  1. Førstår att det måsta ha varit jættemysigt och fint.

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt men sant! Jag var FÖRE Ewa till kyrkan! Har aldrig hänt förrut, bara nästan en gång när vi skulle mötas på IKEA och välja ut våra kök tillsammans! Men en sak Pettsson, vi körde inte efter GPS:n hade ju ingen gatuadress och navigatorn hittade inte Biskopskulla kyrka!?
    Vi hittade dit tack vare någon trevlig persons vägbeskrivning på OK! Kram

    SvaraRadera