22 december 2009

Dåligt Ewa

Idag har jag vart en lat bloggare. Men det har inte funnits direkt något att erbjuda er läsare. På eftermiddagen kom Amerikafolket på en snabbvisit, eller rättare sagt dom kom för att låna bilen, haha!
När maken senare en stund anlände slevade vi i oss en snabb middag och sen var det Coop som vi snabbt satte fart mot.
Här skulle nu handlas...julmat!
Jag åtog mej genast att köra kundvagnen, det är jag bra på.
Själva handlingen överlät jag till stjärnkocken.
Ja, faktiskt betalningen också. Jag min stackare får inte mitt lönekuvert förrens i morgon.

Nu på kvällen så har jag gjort..inte det minsta medans stjärnkocken har haft fullt upp med massa sysslor i köket.
Han har trillat små söta köttbullar, marinerat revbensspjäll och skjutsat in dom i ugnen.
Just ja, sen har han gjort en skaldjursmosaik!! Ett recept som Ernst "Mystomten" gjorde igår på Tv.
Hörde någonting om vattenbad, pilgrimsmusslor, lax, räkor och torsk. Blir säkert jättegott!

Tror faktiskt jag slumra till en sväng i soffan.
Nu ska jag sova snart, är trött efter en händelserik,tråkig dag.

I morgon är det onsdag den 23 december, jag skänker en tanke till Bitte, Carro och Isen som är i Thailand. Det blir en jobbig dag för er........Kram
Och förstås också till Chrisse och Torsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar