30 december 2009

Härliga vinterväder

Oj, vad härligt med vinter! 15 minus och jag skuttar ut med glädje för att insupa denna sköna, nyttiga vinterluft......
Det är för härligt, hoppas det håller i sej till maj. Kanske ända till juni, då får ni har raggsockor och Helly Hansen på er på min födelsedagsfest.
Fast då måste festfixarna tänka om.....det var inte direkt "Vinter-tema" ni tänkte va?
Men å andra sidan....schlagertema!?? Ni kan ju se ut som Pontare allihopa i lång, äcklig päls. Klockrent!

I övrigt så har jag nätt och jämnt överlevt dagen. Sovit med strumpor och pikétröja inköpt i en varmare världsdel.
Vi har fortfarande inte satt igång elpannan utan eldar hysteriskt i våran utomordentliga braskamin. Funkar ypperligt och elräkningarna är en fröjd att sprätta upp!
Nackdelen är när jag sover på dagarna med stängd dörr så når inte värmen in i sovrummet. Vilket innebär att man nästan fryser arslet av sej! Men min bakdel är stor som forna Jugoslavien så det tar ett tag att förfrysa den, samt att jag tror att det inte gör något om halva rumpan försvinner. Det gör mej nog bara gott, eller??
Men jag gillar kyla............not!

Vänder det inte snart i väderläget tror jag att jag kommer söka asyl i Spanien. Sverige tar emot klimatflyktingar som kommer från länder med torka, översvämmningar och annat skoj. Då kan jag också bli klimatflykting, det är helt enkelt för kallt för mej i Sverige.....mot Spanien!

Nu ska jag strax hacka i mej en god pizza hembiträdet gjort. Sen bär det av mot ett annat köldhål......Bålsta!

Andas med näsan........simma lugnt!

3 kommentarer:

  1. Håller med det föregående talare, så himla kallt så skorna frös nästan fast i backen i morse.....Chris

    SvaraRadera
  2. Tycker näsan klibbar ihop när jag andas ute med den idag ..får vel holda andan eller inte gå ut mer idag... Kram på deg i kulda

    SvaraRadera
  3. Tror inte festfixarna vill tänka om...
    Hälsar en av festfixarna

    SvaraRadera