10 december 2009

Aj!

Godkväll i stugorna runt om i världen.
I kväll har så har jag roat mej med att inte göra så mycket. Jag tillagade idag till middag Pasta Carbonara, mums.
Erika jobbade ikväll så hon kom senare till familjemiddagen.
Har haft julklappsinslagning också, ett paket som ska färdas lååååååångt bort över en stor sjö! Gissa till vilka?

Rolf satt och tokzappade i kväll som alla andra kvällar. Jag blev överlycklig när filmen
"Livet är en schlager" visades på någon filmkanal. Jag gillar den filmen, för att inte tala om låten "Aldrig ska jag sluta älska dej".

Har pratat en del i telefon också, dels med Emilie, Jessica, Marie och sist Ingrid.
Ingrid och jag gick igenom morgondagen, la upp en strategi hur vi bäst ska utnyttja eftermiddagen i Stinsens centrum.
Vi kom fram till att vi ska börja med en stadig fika med något riktigt smaskigt när vi intagit plejset.
Vi ska ju på vårat årliga julklappssafari imorgon.
Vi kommer även äta middag där på tu man hand och vi har förvarnat våra män att middagen hemmavid får ordnas på eget intresse.

Går säkert hur bra som helst.
Jag har ingen aning om vad jag ska handla, har bara en liten kort önskelista från mina arvtagare.
Till Roffsingen blir det säkert att besök på Dressman, skjortor är hans grej så det blir plättlätt.
Tror jag tar något i randigt i stället för alla rutiga han har.....vågat va?

Ska snart hoppa i säng, ska bara vänta på att tvättmaskinen ska bli klar. Om jag får vara en gnällkärring idag så kan jag meddela er att mina förbannade leder har värk som 17 idag. Mår inget vidare alls därför blir det tidigt sänggående för mej idag.

Sov gott när ni nu går och lägger er.
Hoppas jag mår bättre i morgon och förhoppningsvis är en lite bättre bloggare.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Håller med om att Livet är en schlager är skitbra för att inte tala om låten. Men vad säger man??? Jo Gardell såklart. Lycka till med shoppingen.

    SvaraRadera
  2. jag kan öka på din önskelista om du vill att den ska vara längre..

    SvaraRadera