1 december 2009

Vuxenpoäng

Idag har jag storhandlat! Är inte det vuxenpoäng? Men det är klart jag är redan mer än väl vuxen, så jag har tillräckligt med poäng för att komma först i alla tävlingar, alla kategorier.

Jag valde i alla fall att åka till Coop, den butiken är roligare än Big W. Finns lite mer roligare grejer att klämma på där.

Handlade middagar till nästan hela veckan förutom söndagen. Tänkte La Familia skulle få välja den lilla söndagsmiddagen.

Det blev lite annat också såsom kaffe, bröd, grönsaker, frukt, stearinljus, schampo m.m.

Den här veckan blir det POTATIS 3 ggr, hoppas potatispojken blir glad. Riktig, rejäl svensk husmanskost. Oj, vad jag samlar poäng, hoppas jag får något fint/dyrt i julklapp.
Middagsmeny för Pettsonska sällskapet vecka 49 ser ut så här:
  • Stekt strömming med pressad potatis
  • Flygande Jakob med ris (Ja, jag vet 80-talet, men gott)
  • Raggmunk med fläsk
  • Tacogratäng
  • Parmesanöverbakad lax med potatis
Tycker jag lyckats bra, kanske inte direkt så nyttiga maträtter. Men va fasen nu är det snart jul och då kommer man vara onyttig i 120 kilometer i timmen så då kan man lika gärna köra 120 nu med.
Men sen i januari har jag något att ta tag i 50 pannor ska bort innan juni.....låter nog som jag behöver få en släng av anorexia.
Men ojdå det kanske man inte ska skoja om.....förlåt!


Nu har det h'nt n[got med tangeterna! Hj.........JÄVLA SKITDATA!

Men nu funkar det igen. Det utbröt en inre panik i mej nu.....har drabbats av beroende.
Slängde direkt iväg 18 sms och en förfrågan till Lindah på chatten.
Ingen kunde hjälpa mej.Men då startade jag helt sonika om skiten och voila det funkar.....till nästa gång!

Nu ska jag bänka mej framför mitt favoritprogram "Halv åtta hos mej" Det bästa med det programmet är Helge Skoog, han är så rolig. Man fnissar hela tiden åt hans kommentarer.
Han gör hela programmet som det så fint brukar heta.

Mer senare.....

1 kommentar:

  1. Veckohandla och matsedel är helt klart vuxenpoäng. Du får väl bjuda på potatis 5 dagar i veckan fram till jul om det kan hjälpa till att få en dyr julklapp, ha ha.

    SvaraRadera