20 december 2009

Snösöndag!

Näää, nu får det sluta det här snöandet! Vi har så det räcker och blir över, tack.
Ida blir det en sån där innedag, kommer inte gå utanför dörren. Inte förräns ikväll då jag är tvungen att ta mej till jobbet.
Men tills dess är det ryggläge med filt över huvudet för att slippa se eländet!
Kvällen igår var lugn och stilla. Det var var jag och Emilie hemma, och Gustav förstås som sov hela kvällen högst upp i sitt 182 cm höga klösträd.
Där gillar han att ligga och spana ut över nejden.
Vi gick och lade oss ganska tidigt runt 24.00 tror jag.
Emilie hade lovat att hämta sin pappa från julfesten i stan, och klockan 3.30 !! hörde jag henne klä på sej ytterkläderna för att åka iväg.

Själv sov jag lugnt vidare i sängen som plötsligt blivit ganska trång. Gustav har nämligen börjat med en ny grej.Han ska sova bredvid mej, gärna på snedden så att jag har ca 20 cm att ligga på.
Mysigt!

Nu har vi precis ätit en sen frukost.
Snön vräker ner utanför fönstret och det är inte roligt någonstans!

Är det långt till sommaren tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar