1 december 2009

Woooohooooo!

Godmorgon grevar och baroner!
I dag vaknade jag upp med en tupp i halsen, inte direkt bildligt utan det finns väl ett typ talesätt som heter så?
Jag hostar, hackar, låter som en gammal rök/whiskeymorsa. Eftersom jag varken röker eller dricker whiskey så beror problemet på något annat.
Men jag har hittat min medicin........Bafucin! Hjälper i alla lägen mot ovanstående besvär.

Datorn var riktigt duktig när jag skulle få igång den idag. Behövdes bara två försök, 5 svordomar och 3 kraftigt,höga suckningar så gick fanskapet igång. Grattis till det!
I går kom jag nämligen på vad det är för fel, eller jag har inga säkra belägg men det är vad jag tror.
Jag startar med att trycka på on-knappen, det rasslar igång och de kommer upp ett gäng varningsrutor bl.a att batteriet måste bytas ut, försiktigt plockar jag bort batteriet och vips så är han med igen.
Men jag har förstås strömsladden i, det har jag alltid haft.
Fast idag plockade jag inte bort batteriet utan idag räckte det med lite knixande med sladden så funkade muspekaren och tangenterna.
Och det är ju liksom hela grejen att muspekaren och tangenterna fungerar på kommando, blir svårt att skriva annars.

Medans jag satt och grejade med det här så började det att SNÖA. Som tur var så måste Gud slutat att kamma sitt långa hår för efter 5 minuter slutade det tvärt.
För det är väl så att det är Gud som kammar sitt hår som han har fullt med mjäll i som gör att det snöar?
Det sa fröken i skolan på tidigt 60-tal i alla fall!

Annars i dag i min fullspäckade kalender står att läsa:

  • Veckohandla på Coop, Willys eller annan valfri butik

Ja, det är vad jag har att göra idag, fullt upp med andra ord. Det är inte utan att man börjar bli lite smått stressad....

Bäst att hugga in med frukost och sin personliga hygien och sen ut i det härliga vintervädret.

Hoppas ni får en bra tisdag där ni befinner er

Just det!

Glömde det viktigaste. Jag gick in och kollade min besöksräknare och vet ni att igår....igår har det slagits rekord här i bloggen!

82 unika och 295 alla besökare!

Fira gärna det med en kommentar eller två eller tre eller........

Hoppalong Cassidy

1 kommentar:

  1. Säkert är det gud som kammar sitt hår. Kan dock konstatera att han inte gjorde det härborta hos mig i alla fall. Men det kommer han nog att göra så småningom.

    Kan du inte ta lite silvertejp och fixkera sladden när du fått den i rätt läge??

    SvaraRadera