13 december 2009

Annars då?

När vi kom hem från utflykten till kyrkan långt bort i skogen så hade Rolf nästan maten klar.
I dag grottade jag fram lite piggvar i frysen sen i somras. Tyckte det var bäst att vi åt upp den innan den blev gammal.
Maken improviserade likt Jamie Oliver och trollade fram en ugnsbakad firre med någon slags gucka på. Tror det var grädde, chilisås, lök och kryddor.
Mycket gott, as usual.....
När vi precis skulle resa oss från bordet och börja röja av så säger han "Det blir efterrätt också"
Och jäklar vad snabbt vi satte ner dom små stjärtarna igen!

Det visade sej att den lilla raringen hade snidat till en fruktsallad med tillhörande vaniljglass och flisad choklad uppepå.
Mmmm, den visste var den tog...GOTT!

Jag är en fruktälskare och skulle nog kunna leva på frukt om det ville sej riktigt illa.

Efter den delikata middagen så stack jag ned till sporthallen för att beskåda nästa skådespel.
Bro IK´s herrar mötte Vaxholm i en mycket jämn match, där vi vann (asså inte jag?!) med 6-5.

Väl tillbaka till hemmet för att konstatera att det skulle visas en bra film på 4:an klockan 21.00. Solstorm hette den.

Nej, den är inget bra sa maken. Det är en Wallander som utspelar sej som vanligt i Skåne, i Malmö. Fel redan där...Ystad ska det vara vännen!!

Eftersom jag är ganska smart googlade jag snabbt och insåg att han hade tvärfel! Precis som jag trodde. Det var ingen Wallander inspelad i Skåne. Utan ett kriminaldrama inspelat i Kiruna.
Det var snö, kallt, is och kyla.

Maken förstod sitt misstag efter 10 minuters tittande, muttrade att det var "typ" en Wallanderfilm och gick och la sej!
Varför kan man bara inte erkänna att man har fel för en gångs skull!

Nu sitter jag här i min ensamhet, Gustav är ute och nattpinkar och jag ska också sova nu.
Hoppas ni haft en bra helg!

Godnatt alla!

2 kommentarer:

  1. Har hort att den filmen ær bra. Hær i Norge orkade vi dock inte vara vakna så længe som den høll på så det blev att titta på något annat i stællet.

    SvaraRadera
  2. Ja, dessa karlar! Att erkänna att de har fel går liksom inte! Men när det hjälpt till hemma eller lagat mat, ja då kan man få höra tjatet om det i en evighet! En klassiker tycker jag är när de lagar mat, då blir maten alldeles UTSÖKT! När en annan kagar mat, ja då finns det ALLTID något att gnälla på typ: Skulle varit lite mer salt, skulle ha varit lite mer stekt eller nja, inte min smak på mat! PUST, alltid samma visa! Bara att, som vi säger i branschen: Blunda och tänk på något annat! ;)

    SvaraRadera