22 december 2009

Tidig halkig morgon

Ja, så har man gjort dagens goda gärning. Skjutsat min gamla mor till Danderyds sjukhus för ett läkarbesök.
Vi åkte med goooood marginal och var på plats redan en halvtimme innan hon hade tid.
Men det visade sej vara bra för hon fick komma in direkt.
Efteråt bjussades det på fika i den trevliga sjukhusrestaurangen.
På hemvägen så stannade vi till på jätte-Systembolaget i Rotebro så hon fick fylla på förrådet och köpa lite glögg till Rolf som han sedvanligt brukar få på julafton.

Nu är jag hemma och har ätit lite lunch. Idag blev det risgrynsgröt utan mjölk.....sisådär kan jag säga.
Glömde att mjölken var slut, men ska strax åka för inköp av ny.
Ska bara vila lite. Har alltid svårt att sova såna nätter när jag ska passa en tid. Vaknade stup i kvarten i natt och trodde jag hade försovit mej. Var ganska trött när alarmet ringde 6.50.

Sen blir det en tur till Bålsta. Lite julklappsinköp på Dressman står på programmet.

Nej nu ska jag vila......ses senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar