8 december 2009



Godmorgon mitt i mörka eftermiddagen!

Jag somnade som en stock, sov som en vaggad bebis och vaknade med ett tokryck klockan 14.00.

Det första som slog mej var....Gustav!

Gustavprinsen var ute och hade varit så ända sen jag kom hem! Stackars mammas Prins. Skuttade upp och hittade den ensamma och ledsna kissen sittande på fönsterblecket. Oj, vad han hade bråttom in, han var utsvulten stackarn efter att varit utelåst i 6 timmar!

Han hetsåt och sen en kraschlandning i husse säng......snaaaaaaaaark!

Jag är bra på att skjuta upp saker till morgondagen. Så även igår. Gustavs torrfoder började sina men jag tänkte, jag gör det i morgon. Så idag var det bara att pallra sej iväg till Bålsta.

Tog ett varv i deras centrum också. På Hemrex hittade jag den här fina tabletten till Gustav.Han måste ju få lite julstämning han med.

Tror han blev glad faktiskt.

Är lite imponerade av Bålsta. I deras andra rondell man passerar så är det alltid så fint pyntat. Nu är det tomtar och en ljuslykta med ett brinnande ljus i. Det brinner på kvällen när jag åker till jobbet, på morgonen när jag åker hem och även nu på eftermiddagen.

Mycket fint och välkomnande.

I somras var samma rondell pyntad med en solstol, flip flop skor m.m.

I höstas ett par gummistövlar och en korg med , tror det var löv eller äpplen.

Tidigare i vintras en fejkad, brinnande snöbollslykta.

Skulle det fungera i Bro???? Skulle inte tro det.

Nej nu ska jag ta itu med att plocka ur och i diskmaskinen. Det är alltid lika roligt....

Mer sen om jag inte faller in i en trötthetsperiod.

2 kommentarer:

  1. Kom att tænka på en sak. Skulle inte kattlucka vara en bra idè før Gustav?

    SvaraRadera
  2. Absolut vore en kattlucka perfekt Men Rolf är av en annan åsikt, man sågar inte hål i dörrar. Men däremot den där kattringklockan vore en bra idé.

    SvaraRadera