1 december 2009

Stilla kväll med tända ljus



Idag har jag i min trista vardag pillat lite på kameran. Hittade en funktion som hette Solnedgång. Måste omedelbart testas.

Passade också väldigt bra eftersom himlen just i det ögonblicket fått en härlig rosa färg. Klockan var vid fototillfället exakt 15.38.

Min färg alltså!

Titta vad fint det ser ut ner mot 32:an!

Idag var det bara vi päron som skulle dinera. Erika skulle på en konsert i stán och hoppade därför den lilla fiskmiddagen i hemmet. Tror hon gjorde ett klokt val.

Jag hade idag för att glädja min fortfarande förkylda make köpt strömmingsfiléer. Dom som liven fick sej en dos med persilja, ihop två och två för att sedan paneras i rågmjöl innan det senare bar av till stekpannan.

Till detta serverade jag kokt POTATIS, jag valde att pressa min. Lite lingonsylt ville han också ha till.

Vilken jäkla pensionärsmiddag....stekt strömming!

Äter folk det nu för tiden på 2000-talet? Ja, uppenbarligen. Vi gjorde ju det!

Som han åt.....tror atthan med glädje tugga i sej 5 dubbla firrar.

Herregud, jag tvingade i mej en.

Har pratat md Emilie många gånger idag också. Hon har det ensamt och tråkigt i Malmö. Nu räknar vi ner tills hon kommer hem till oss och Gustav förstås.

Snart dags för thé. Min hals är inte riktig kry än, den rasslar, hackar och kliar.

Sov sött mina vänner. Förhoppningsvis blir det mer av mej imorgon om jag får igång datamaskinen.

Håll tummarna.

GODNATT

2 kommentarer:

  1. Oj Oj vilken fin bild. Jag ser ju mitt hus därhemma.

    Ja herregud stekt strömming. Det har jag nog aldrig i hela mitt liv lagat. Blä och usch.

    SvaraRadera
  2. Väldigt stilligt garage!

    SvaraRadera