24 december 2009

Julafton

Hej mitt i natten!
Idag är det julafton, men det tror jag dom flesta redan är medvetna om.
Hoppas ni alla har styrt ordning allt nu, skinkan, granen, sillen, paketen, städningen, juldukarna m.m.
Tror min familj har stenkoll på det mesta. Själv kan jag inte göra så mycket, jag befinner mej på annan ort. På mitt trevliga jobb med mina trevliga arbetskamrater. Vi har precis svullat i oss:
  • Ost och kex
  • Julmust
  • 18 koppar kaffe
  • Choklad från EN chokladask (Tack chefen!)
  • Marianne-godisar
  • Loka
  • Pepparkakor

Nu ska vi strax gå en sväng och se till våra små raringar.

I morgon blir det nog inte så mycket bloggande. Jag packar ihop min defekta dator, eftersom den inte kan stå på köksbordet under julmiddagen.

Vette sjutton om jag ens får igång den igen.

Klockan 14.00 kommer då våra tillresta gäster. Det är två av Rolfs systrar Yvonne med sin dotter Julia och Lotta, farfar, mormor och min storebror Owe.

Har jag räknat rätt blir vi 10 pers runt bordet. Och vi som bara har 7 stolar!

Känner jag Rolf rätt så hinner han nog snickra till någon slags bänk eller så innan två (rimmar!)

Med dessa små ord vill jag till slut önska alla mina läsare

En riktig God Jul !

Ät, drick och njut av ledigheten

KRAM från mej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar