4 december 2009

Ändrade planer

Tänkte nu på ett väldigt pedagogiskt sätt nu förklara för er hur man tillagar
Tacogratäng a´la Ewa.
Hittade massor av recept, tog lite av varje och gjorde som jag själv ville.
Jag gillar att göra som jag vill!

Fräs köttfärs i en stekpanna.

Tillsätt en påse Tacomix samt vatten enligt anvisningar på påsen. Låt det puttra en stund.


Blanda ca 2 dl creme fraiche med 1 ask philadelphiaost.

Bred ut köttfärsen i en smord form.
Lägg strimlad purjolök över.

Bred cremefraiche/ost-guckan uppepå.
Och på det tacosåsen, jag tog ca en halv burk.

Nu dags för tacochipsen! Lägg dom i ett fint mönster.

Häll på 4 kg riven ost.

Skuss in i ugnen i 200 grader tills härligheten fått fin färg.


Lite goda tillbehör sitter aldrig fel.
Jag hade sallad, gurka, tomat, lök, majs. tacosås
och lite mer tacochips.
Voila!!!!
Det var mycket gott!
Rekommenderas varmt till alla er taco-monster ute i världen.
Som ni ser på inläggets rubrik så står det "Ändrade planer"
Ska förklara för er. Jag ska jobba inatt. Blev klockan 16.00 inringd för jobb.
Stackars Magnus var sjuk och villiga ersättare lyste med sin frånvaro.
Men jag, jag sa JA med glädje!
Så nu sätter jag punkt för i kväll.
Och du Magnus......krya på dej nu!
Ha en skön kväll!
Jag åker och tar hand om ett gäng sköna gamlingar.
Det gillar jag.
HEJ!










1 kommentar:

  1. Ser ju gott ut det dær och mycket pedagogiskt upplagt.

    SvaraRadera