16 december 2009

Jensens Biffhus

Heter egentligen Jensens Bofhus, med ett sånt där danskt ö med ett snedstreck över. Men det är överkurs för mej att hitta danska bokstäver på datorn. Hittar knappt dom svenska såhär efter tre glas vin!

En mycket trevlig restaurang nära Centralen.

Vi valde samma meny, en Gourmetmeny för 279:-. Till det ett glas vitt för mej, jippie och en lättöl till Rolf, buhuu!


Förrätten var en räkcocktail med varmt vitlöksbröd, gottgottgottgotteligott!

Varmrätten var en grillad biff på 200 gram. Man fick välja på 200 eller 300 gram. Jag är ju som ni vet liten i maten så det räckte med den lilla tackelitack! God friterad potatis en underbar sås som hette Jensens special samt lite grönsaker för matsmältningens skull.
Betyg: 5 toastar++++++++++

Time for dessert! Men har ni sett..........mjukglassmjukglassmjukglassmjukglassmjukglass!
Ja, ni hajjar! Mjukglass på en varm liten rar, spröd våffla och en varm sås till. Tror inte det var chokladsås men typ något liknande.....Skulle varit hackade nötter på toppen men dom valde jag bort då en allergichock säkerligen hade gjort att jag inte hunnit med att äta upp mjukglassen!
Bortkastade pengar.....
Betyg: 5 toastar+++++++++++

Den helnyktre makens dessert gick inte heller den av för hackor. Chokladkaka, vispgrädde och mjukglass.
Tror faktiskt han sleva i sej allt och lite till.
Efter en snabb betalning gav vi järnet tvärs över gatan och till pendeltåget som förstås var 10 minuter försent. Otippat!
Hemma vid 21.00 mätt som satan!
Nu sova fort för imorgon ska min rara kollega Anne och jag åka långt bort till Hallstahammar och Åsby Gård. Mycket spännande.....
Kolla på www.asby.nu Vilket ställe, jag längtar!
Ska landa hos Anne 9.00, så det är bäst att stänga av dator och stoppa in öronpropparna.
Godnatt världen

1 kommentar: