14 juni 2010

Båtvakt för 4:e gången






















I kväll var det då dags för vårt sista vaktpass för den här säsongen.
Vi gillar att göra alla pass i början av sommaren så är man av med det sen.
Eftersom maken fortfarande mår som minst ett lass skit kanske t.o.m två lass skit så erbjöds sej lilla (?!!) hustrun att åka själv.
Men icke, han ville vara med en stund och det är möjligt att vi drar något tidigare härifrån.
Regnet har öst ner mer eller mindre hela aftonen. Det enda som är bra med det är ju att myggen håller sej borta. Men jag tycker att det är ganska mycket mygg ändå här nere.

Vi har roat oss med att titta på lite youtubeklipp. Bl.a Henriks Schyfferts
underbara "The 90´s- Ett försvarstal" och Johan Glans "World tour of Skåne".
Dom är så bra och vi skrattade så vi tjöt....ända tills jag upptäckte att vi inte var ensamma i den lilla klubbstugan!
En mus skenade omkring på golvet!!!
Om än en väldigt liten skogsmus, men fasen så vidrigt!

Nu var det inte så att jag ställde mej på en stol och gallskrek utan jag öppnade dörren åt den lilla parveln och sa åt honom på skarpen att lämna byggnaden. Marsch pannkaka!
Han lydde mej givetvis inte utan gömde sej bakom ett skåp.
Och där sitter han fortfarande....tror jag!?

Nu ska vi strax gå en sista runda på bryggorna och sen är det dragläge som Micke skulle uttryckt sej.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar