6 juni 2010

Kalajs

Nyss hemkommen från Bittes födelsedagsfirande. Hela tjocka släkten och vänner var samlad och grilloset låg som Londondimma över Mandelblomsstigen.
Födelsedagsbarnet själv stod och grillade chorizo och andra välsmakande korvar.
Till detta serverade hon hemmagjord potatissallad, grönsaker och rostad lök.
Perfekt, jag hade ju inte ätit något sen frukosten.
Vädret var också med oss denna dag. Sol, varmt och med en lätt vind.
Efter korven så vart det kaffe. Hon hade även två sorters efterätt! Världens godaste cheesecake och en kladdkaka som inte heller den gick av för hackor. Till kladdkakan serverades det en chokladkräm/grädde. Mycket annorlunda men för jäkla gott och troligtvis väldigt onyttig.
Från Bitte har jag aldrig behövt gå hungrig!

Nu har jag fått hjälp av mina fina barn med att storhandlat på Willys. Vi har handlat det mesta till kalaset såsom servetter, muggar, snacks, sopsäckar, kaffe m.m.
Den förut tomma övervåningen börjar sakta se ut som om det förbereds för en stor fest med vindunkar, ölplattor, amerikapynt, kassar med snacks m.m.

Grillning står näst på listan nu. Emilie har lagt köttet i en mycket god marinad a´la Jogge och så har hon snickrat i hop något gott med potatisen.



1 kommentar:

  1. Grillat ggr 2 är inte helt illa. Är riktigt avis må jag säga.

    SvaraRadera