8 juni 2010

Sol, varmt, härligt

"Välkommen till Capio Hälsocentral i Bro, våra öppettider är vardagar mellan klockan 8 och 17"

Okej, ringer man då klockan 8.00 så tycker jag att dom borde svara. Men, nej då. Samma dataröst malde på.... Ringde konstant tills klockan var 8.17....Då plötsligt:"Välkommen till Capio Hälsocentral i Bro, vill du tala med en mottagningsköterska för bokning av läkartid tryck 1......blablabla"

Men grattis! Har vi fortfarande vintertid här nere på Ginstvägen? Eftersom uppenbarligen går ju klockorna olika beroende på var man befinner sej i denna lilla byhåla!

Ja, i alla fall så fick jag prata med en för dagen trevlig sköterska och fick en tid hos Doktor Farzan 11.15.
Doktor Farsan, Pappa, Far, kan inte bli annat än succé.

Hoppas vi talar samma språk Farsan och jag bara.

Annars så har min nattsömn varit förträfflig. Vaknade i natt och hörde någon prata högt och allvarligt. Det var jag själv som snackade på i 180 som vanligt. Tänk att man kan bli väckt av sej själv? Underligt!

Nu ska jag ringa mamma (Ja, hennes telefon fungerar nu!). Få se om hon mår bättre idag så vi kan åka och köpa dom där blommorna nångång.

Håll tummarna nu så inte Farsan amputerar fel kroppsdel på mej!

2 kommentarer:

  1. ventar i spenning på fortsättningen:-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha du ska se att det går nog bra hos "farsan", ha ha.

    SvaraRadera