8 juni 2010

En sån karl!


Men en sån trevlig för att inte tala om snygg doktor jag träffat idag!
Han fick även äran att klämma på mitt rasben, hälen och lilla nytvättade fossingen!
Doktor Farzan visade sej heta Doktor Sasa och var en MYCKET rar liten pojk.
Oj, vad jag låter karltokig nu! Och det är jag inte vill jag påpeka.
Han var helt enkelt en sån doktor som verkligen lyssnade och man fick förtroende för. Att han sedan såg jäkligt bra ut var som en bonus i min trista vardag.
Han ordinerade mej VILA, Diklofenak (antiinflammatoriskt godis) samt specialbeställda ilägg som jag ska prova ut på en ortopedmottagning.
Cortisonspruta ville han inte ge mej. Detta p.g.a att han trodde att det bara skulle hjälpa en kort stund.
Lille Sasapojken tyckte inte jag skulle arbeta onsdag och torsdagnatt utan vara hemma och vila upp fossingen.
Man tackar!

Efter läkarbesöket så åkte jag till mamma. Idag mådde hon bättre och vi for iväg till Sven-Pelle för blominköp.
Tror varenda petunia i alla tre växthus lyftes och synades noggrannt innan hon bestämde sej.
Lite pelargoner och annat fint slank också ner i kassarna.
Hemma igen hos mamma så hjälpte jag henne att byta gardiner i vardagsrummet. Upp och ner på en trappstege gjorde att hälen min värkte om möjligt ännu mer.
Vi avslutade vår lilla dag med att dricka snabbkaffe och prata sjukdomar.

Just ja!!!! Det är inte Doktor Sasa på bilden!


5 kommentarer:

  1. Oki då får du vila dig i form och så får vi hoppas att det i kombination med "godiset" du fick hjälper då.

    SvaraRadera
  2. :( Ska du inte jobba onsdag och torsdag? Va tråkigt det kommer att bli då dom nätterna. Men du måste också självklart bli bra i din lilla häl. Krya på dig vännen

    SvaraRadera
  3. E det möjligtvis greken du pratar om,han e en riktig godbit.

    SvaraRadera
  4. VA! finns det blommor på Sven-Pelles! Jag var nere där för typ 2 veckor sedan och det var helt tomt!

    SvaraRadera
  5. Va! Finns det blommor på Sven-Pelles jag var där för 2veckorsen och det var helt tomt, mycket besviken vände jag hemåt trodde de hade sålt slut allt för säsongen! Tell me please! /Kerstin H

    SvaraRadera