24 juni 2010

Sol, varmt, härligt!

Hejsan på er!

Herregud, nu har sommarvärmen kommit på allvar. Har precis kommit hem från en snabb tur till.......Bålsta (rätt gissat!)
Härligt med en bil där luftkonditioneringen inte fungerar!
Jag köpte linser till Erika och mer Zomig ifall man skulle råka trampa på något migränanfall i helgen.
Det var så mycket folk i Bålsta så det var kö in på parkeringsplatsen. Långa köer på Ica och kö ut i den lilla utgången som snurrar.
En gubbe fastnade med kundvagnen i snurran och fick världens utskällning av frugan sin!
Haha, stackars lilla make!

Nu har jag ätit lite fil och fått i mig dagens första kaffeskvätt.

Klockan 14.30 ska jag hämta Lindah och hennes guldklimpar i Brunna för att köra dom till Nybygget, Säbyholm.
Ska bli kul att se om pojkarna har växt något och jag får inte glömma kameran.

På tal om kamera......Anne mailade världens bästa bilder till mej igår!
Som jag har skrattat! Två av bilderna visar Bittan rediga vurpa i vår enda buske!
Hon ligger och skrattar och får hjälp upp, i bakgrunden ser man trasiga blomkrukor och urdruckna vinflaskor.
Blomkrukorna var dock inte Bittan den skyldige till.

Tror inte hon vill att jag lägger ut dom, men dom är för härliga!
Ganska oskyldiga faktiskt. Och Bittan du var ju absolut inte den enda som vurpade!!

Idag är Rolf på utflykt med Niclas. Dom skulle lämna in farfars gräsklippare någonstans i Veddesta. Niclas hade tydligen lovat farfar det på festen, tror inte han minns det själv.
Men farfar mindes och ringde i morse och frågade när dom skulle hämta den trasiga klipparen.

Erika jobbar långpass på Willys idag och Emilie laddar för att kolla Italiens fotbollsmatch hemma hos Jogges föräldrar i eftermiddag.

Gustav tar sej en välbehövlig vila i Erikas säng, skönt att han är inne då det är som varmast ute.
Vi har ganska svalt inomhus faktiskt!

Blir lite rara bilder på barnen Sonefors-Karlsson senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar