22 juni 2010

Godmorr

Nämen hejsan i solen!

Jag somnade oklubbad i min sköna säng med duntäcket som värmde mej i sommarvärmen.
Är kanske dags att packa i hop vintertäcket och ta fram sommartäcket.
Förresten jag har inget sommartäcke. Kör duntäcket åretrunt. Gillar inte att frysa.

Klockan 13.10 vaknade jag svettig i nacken och det sedvanliga lätta trycket över blåsan.
Skuttade upp och möttes av en surmulen make som hade ONT med stora bokstäver.
Ont i protesen, knät och allmänt less är hans diagnos en dag som denna.
Gå och lägg dej och vila var Syster Ewas rekommendation.

Då gjorde han det.
Gustav sov också, han snarkade i Erikas nylagade säng.
Mina arvingar lekte Playa de Ginstvägen på baksidan iklädda bikinis liggande på solsängar inköpta på Billiga Nisse sommaren -08 och med solcreme och vattenflaskor på nåvänligt avstånd.
Senare kom Micke på besök.Då passade vi på att åka till Jakobsberg och vattna lite blommor hos en kompis till Erika som är på långsemester.

På hemvägen råkade vi slinka in på Mc Donalds för eftermiddagslatte och Mc Flurry respektive äppelpaj.
Satt fint och var tämligen lättätet.

Nu ska vi brassa käk. Ikväll blir det Tacofest i Pettssonska Plejset.
Rolf hoppar jämnfota med proteser och haltande ben, han fullkomligt älskar takkos!

Ut i solen med er nu blekfisar......heddå hej!


2 kommentarer:

  1. Men herregud, hur länge ska han ha ont i sitt ben/knä? Borde inte det ge med sig snart? Vad skönt att höra att ni har sol och värme därhemma.

    SvaraRadera
  2. hmm, Roffe kanskje dansade for hårt i lördags, åsså hadde jo faktiskt han også en liten vurpa..inte så bra for kneet skulle jag tro stakkar. Ha så bra inatt. Vi syns på fredag:-)

    SvaraRadera