28 juni 2010

Datorlös


Hejsan hoppsan!
Dagens andra inlägg fick ni vänta på. Detta beroende på att min dator har befunnit sej en trappa upp, i Emilies rum.
Hon satt nämligen uppkrupen i sängen med både sin och min dator igång.
Det distanspluggades ekonomi med bästa vännen Emeli med på videochat från Rosengård, Malmö.

Jag glömde visa er Emilies efterrätt som vi smaskade i oss i går kväll.

Smakade ljuvligt, denna smulpaj med jordgubbar och rabarber. Vispad, fluffig vaniljvisp och en skvätt kaffe och man var i himmelriket!

Dagen i övrigt har varit ganska händelselös. Jag tog mej en tur till Willys för att inhandla krossade tomater till den planerade köttfärssåsen idag.
Maken åkte bil själv, för första gången sen operationen, till båten för att fixa en sak.

Nu har Emilie åkt till Jogge för att ladda inför Chiles match mot Brasilien i kväll.
Det blir spännande att se den matchen.

Erika har varit i stan och inhandlat en födelsedagspresent till en vän.

Nu är grillen igång! Det visade sej att det bara blev Rolf och jag som skulle äta middag. Vi spar köttfärssåsen till imorgon och går lös på en trave grillkorv istället.
Ovanligt va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar