24 juni 2010

Besök på Nybygget


Klockan 14.30 så stegade jag in hos Sofia för att köra Lindah och guldklimparna till Bro.
Två söta pojkar stod i hallen och slevade i sej yoghurt.
Vi packade in allt i bilen, stor vagn som blev väldigt liten när man fällde ihop den, stor resväska, påsar, kassar, ryggsäck, sparkcykel, hjälmar och gud vet vad.
Allt fick plats i denna utomordentliga Megane från -05 med en icke fungerande air condition.
Var lite orolig att det skulle bli för hett för dom små men det var nog inga problem. Samuel somnade nästan bums och Jonatan satt duktigt bredvid tanten som tryggt rattade bilen.
Fina vovven Arnold blev överlycklig när det kom främmande till Nybygget.
Han hjälpte Lindah att packa upp och bära. Först kom han med en Gorbys pirog i munnen och senare med Samuels solhatt.
Sen fick han syn på sin egen lilla pudel så då blev han nöjd med den ett tag.
Han är så söt Arnold!


Carina bjöd på husesyn i detta otroligt charmiga hus som jag hört så mycket
om men aldrig sett live.
Oj, vad fint det var!
Sen blev det gott kaffemaskinskaffe utomhus medans Samuel och Jonatan smaskade på varsin glass eller is som den norske gutten envisades sej med att säga!
Efter fikat tackade jag för mej och åkte hem för att bevittna Italiens snörpliga uttåg ur VM.



1 kommentar:

  1. Visst är Arnold fin och killarna också såklart? Själv missade jag alla fotbollsmatcher idag då jag jobbade. Skit också.

    SvaraRadera