26 juni 2010

Silltårta till sen lunch!



















I dag har det varit knäpptyst i Pettssonska Palatset vilket resulterade i att jag sov länge!
Ända till 14.00! Jag vaknade med ett ryck och trodde det var dag och att jag hade försovit mej. Till vad kan man undra?
En utav anledningarna att jag jobbar natt är att man inte behöver ha tider att passa på morgnarna.

När jag klev upp så möttes jag av en härlig syn. I soffan låg min ihåliga make på rygg och sov, i andra ringhörnan låg Gustav på rygg och sov. Likadant låg dom!
Karlarna i huset tog sej alltså en välbehövlig powernap.

Idag jobbar Erika igen. Jag kommer inte få se henne på hela dagen. Tråkigt!

Nu har vi ätit Rolfs vida kända silltårta. Micke kom och fick sej en bit också.
Det smakade mycket gott och var en liten aptitretare innan den uppskjutna grillningen sen igår ska intagas.

Förresten, i morse blev jag riktigt irriterad när jag åkte hem. Ångrade så att jag inte stannade och tog ett kort på eländet!
Så här var det:
I går kväll när jag åkte till jobbet förbi Kalmarsands badplats så var det ett stort sällskap som hade dukat upp långbord med grillar och mat , dryck och såg ut att ha ett riktigt trevligt midsommarfirande i den härliga sommarvärmen.
I morse när jag åkte hem så såg samma ställe ut som en soptipp!
Dom hade lämnat allt! Skräp i stora drivor låg överallt. Flaskor och tomburkar stod kvar på borden!
Fy fan så dåligt! STÄDA EFTER ER!
Vem tror ni ska ta reda på ert skit?



2 kommentarer:

  1. Mums, den så god ut.....och nu fattar jag hvilket bröd med hål i du menade...

    SvaraRadera
  2. Klart att Roffe och Gustav var helt slut efter att ha monterat ihop den där tårtan. Fattar bara inte hur ni orkade grilla efter silltårtan?
    Synd att du inte tog kort på sällskapet och bilnummer, personnummer och allt. riktigt riktigt dåligt av de.

    SvaraRadera