25 juni 2010

Fiskdammsgeneralen


I dag har jag varit ansvarig för fiskdammen på Bro IP.
Dom här söta, långväga gästerna blev överförtjusta i sina nyfiskade racerbilar.
Wroooooom sa Samuel direkt när han såg bilen ligga i den röda hinken.


Det här är min kompanjon Björn. Han drog nitlotten och fick stå inne i det VARMA förrådet och stoppa i leksaker i hinken.
Jag stod klämkäck, artig och trevlig utanför och tog emot 20-lappen som det kostade att fiska.
"Ge pengen till tanten!"
Jo, man tackar....tanten?!
Samtidigt sufflerade jag tyst men ljudligt till Björn: "Pojke!, flicka!, liten pojke, stor flicka"
så att han skulle fatta vad som skulle läggas i hinken.
Dockor är inte roligt att få om man är pojke.
Lyckades gissa rätt kön på dom förväntansfulla barnen nästan alla gånger.
Utom en gång då jag sa pojke!
Men då sa barnets pappa surt "Det är faktiskt en flicka!"
Jag bad om ursäkt och skyllde på dålig syn, motljus, värmeslag
och vätskebrist men pappan muttrade ändå.
SURGUBBE!
Men klä ungjäveln då i rosa kläder så man ser skillnad!
I år var det faktiskt inte en enda förälder som klagade på att det var skitsaker i dammen.
Det var ganska okej grejer såsom: målarböcker, kritor, bilar, klistermärken, små dockor, pennor m.m.


Här en fantastiskt fin bild över själva festplatsen. I partytältet fanns fika att köpa och det var skönt att sitta i skuggan ett tag. Agneta pratade på om kommande fotbollshallsinvigning, aktiviteter m.m ingen lyssnade. Sen tog Kungsängens Folkdansgille över underhållningen.
Nu var det dansuppvisning i 180 och inte heller där tror jag någom tittade eller njöt direkt.
Men sen, sen började äntligen dansen.
Oj, vad det dansades!
Jag höll span från min plats vid fiskdammen.


Lindah och hennes fina pojkar var i alla fall både söta och trevliga. Och framförallt så var Samuel överförtjust över sin wrrroooooom!
Klockan 13.30 blev det plötsligt ganska folktomt. Vi slog igen dammen och tänkte ta en fika i tältet, men se det gick inte!
Inte gratis iaf! Jag har jobbar hela dagen med fiskdammen, får jag fika då?
Nej, du måste ha en kupong, sa en ung, blek yngre dam i ca 16-årsåldern.

Jag cyklade hem och fikade istället!



1 kommentar:

  1. Va fick du verkligen inte fika gratis?? det var dåligt och förmodligen en miss av ngn som bestämde. För vilka fick annars en kupong?? Tror i alla fall att du skötte fiskdammen galant.

    SvaraRadera