12 juni 2010

Läggdags för tröttmössor

Kvällen har bara rusat fram. Har mest inte hunnit med ett dugg. Tänkte att jag skulle plocka/städa lite på kvällskvisten, jag är ju som piggast då.
Men det bidde inte så.

Först dagens middag: Idag var det bara Emilie och jag som skulle äta.
Erika hade ätit en sen lunch med sina gamla klasskompisar ute på Djurgården (tror jag?!) och maken blev hämtad av Niclas för lite mat och prat.
Han var glad att få "se sej om lite" och slippa hemmet för ett tag kanske.

Emilie gjorde en mycket god skagenröra som vi hade till bakad potatis.
Bakpotatis var helgens lockvara på Willys, endast 2:-/ styck!
Bäst att passa på, men man fick bara köpa 5 st/hushåll.
5 st räckte och blev över för oss två.

Efter middagen så åkte Erika till stán igen för lite mer umgänge med klasskompisarna och även lite öldrickning.
Jag åkte till Bålsta för att hämta min extraleverans av öl som min snälla arbetskamrat hade handlat åt mej.
Nu ska det banne mej räcka med bira på festen, har köpt 20 plattor!

När jag kom hem så var det bara att vända i dörren. Nu var Emilie redo för en utekväll på Terrassen. I vinkylen hittade hon en flaska som såg bra ut och sen for vi iväg. Jag skjutsade givetvis henne till Kungsängen, det spöregnade ute och håret var nyplattat.
Herregud, tänk att förstöra frisyren innan man ens hunnit med att börja partaja och inte heller hunnit med att korka upp!??

Hem igen för att fortsätta titta på USA-England. Nu hade maken kommit hem! REDAN?
Då är han allt annat än frisk om han kommer hem före 22.00 en lördagkväll.
Men det är klart, han är allt annat än frisk. Har slutat helt nu med morfintabletterna och äter enbart Panodil. Så han har ganska ont just nu kraken.

När matchen var slut ringde jag upp Åsa på skypen. Vi pratade en stund om dörrstoppar och det kommande partyt.
Åsa kommer vara med på länk via skypen och jag berättade att dresscoden var schlagertema eller bara typ hel och ren.
Hon fixar nog till någon färgstark boa innan lördagen!

Nu har Rolf gått och lagt sej och jag är på väg jag med. Men det är alldeles för lätt att fastna här.
Men nu så......stänger jag ner apparaturen!

Godnatt världen!

1 kommentar: