13 juni 2010

Bloggträff

Hejsan på er!
Idag så har vi inte gjort så mycket. Erika och jag har varit duktiga och fixat och röjt i hennes rum.
9 st svarta sopsäckar står nu prydligt uppradade på verandan i väntan på att få sluta sina liv på sopstationen i morgon.

Jag har också påbörjat "Operation smöra-grannar". Gick till några av grannar och förvarnade om det kommande partajet i Pettssonska Palatset.
Jag rekommenderade dom att ta en weekendresa nästa helg. Samtidigt kunde jag inte garantera att deras takpannor kommer att ligga kvar. Schlagermusiken kan ju göra att takpannorna ger vika........?!

Nere hos Malin och Hampus travade jag rätt in i en gemytlig familjemiddag.
Fick även tillfälle att hälsa på Hampus mamma Ingbritt. Ni vet hon den trevliga kvinnan som diggar min blogg och som skrev den fina kommentaren jag berättade om tidigare.
Ja, jag hälsade givetvis på hans pappa och syster med barn också. Och två söta hundar som skällde lite på mej.

På eftermiddagen kom Rolfs systrar Lotta och Yvonne på en snabbfika.

Nu har vi precis ätit. Som vanligt så grillade vi en god köttbit med pommes och halloumi.
Jag fick sedan plötsligt jätteont i huvudet och har vilat en stund nu.

Snart ska vi åka till båtklubben för att gå vår sista båtvakt. Känner mej inte speciellt laddad för den uppgiften men det är bara att ge sej iväg.
Åsa undrade förut hur många gånger man ska var båtvakt. I vår klubb är det 2 ggr/båtplats.
Vi har 2 båtplatser, farfar lilla eka ligger på den andra. Han är ju gammal och lite stapplig så då går vi hans pass också.
Summa summaro 4 vaktpass/sommar!

Jag tar med mej datorn så jag har något att göra ifall det inte blir några bovar att jaga!

1 kommentar:

  1. Oki då förstår jag det där med båtvakteriet. Ni verkar vilja göra alla era pass på direkten då?

    SvaraRadera