23 juni 2010

Stämplat ut!



På plats i favoritbloggschäslongen efter en underbart, stillsam och tyst natt på arbetet.
Jag gillar stillsamma, tysta nätter.
Härligt för dom gamla krakarna att få sova en hel natt utan oro och ångest.

På morgonen var jag liiite lätt förvirrad.
Skulle låsa upp vår personaltoalett från utsidan. Den är alltid låst även utifrån så vi får ha den ifred från snedpinkande boende med trimmade rullatorer.

Jag stod där och och vred och skruva med den lilla blanka plåtbiten som är avsedd för låset. Ingenting hände utom att jag höll på att pissa i brallan.
(FÖRLÅT SPRÅKET men det är dagens sanning.)
Till slut upptäckte jag var det var för fel. Jag stod och skruvade på skruven som den lilla plåtbiten sitter på när den inte används!
Ca 1 meter upp till höger på dörrkarmen.
Bra Ewa!

Nu ska jag strax lägga mej och sova ett par timmar.
Har en del att göra tydligen idag på min aktivitetslista:
  • Slänga sopberget som står färdigpackat och sorterat på Skoda pickupen.
  • Lämna in Roffsingens 5 veckors-lotto. Viktigt som 17 enligt honom.
Jaha! Var det inte mer än så?

Nu får ni ha en skön solig dag. Själv ska jag tillbringa den bland duntäcken, soptippar och ATG-ombud.

Godnatt!


2 kommentarer:

  1. Inte illa att få åka till soptippen. Ett av mina favorit nöjen när jag är på besök i Sverige faktiskt. Sen får du väl gå ner en sväng till 32 an och hämta lite grejor också.

    SvaraRadera
  2. Jag kan verkligen se dig stå där vid dörren och försöka öppna den :)
    Själv brukar jag leta efter den där plåtbiten på helt fel ställen, som hos vänner när någon annan redan är på toaletten.
    // Katrin

    SvaraRadera