10 juni 2010

Sten är fint!

Tjolahejsan på er!

Hoppas ni har läget under kontroll en dag som denna. Idag så åt hela familjen frukost i två olika sittningar.
Rolf och jag var först ut vid 10.00, the, rostade marmelad mackor fick det bli.
En halvtimme senare var så mina söta barn i köket och styrde frukost till sej.

Nu har Emilie åkt till stora staden Stockholm för lite ärenden. Erika är snart på väg till Willys för ett efterlängtat jobbpass.
Maken och jag ska lyxa till det med en romantisk lunch hos kinesen i Bålsta inom kort.

Men annars så händer det inte så mycket här i Palatset. Jag jobbar på för fulla muggar med mitt senaste påhitt, ni vet stenprojektet.
Det förra jag visade er häromkvällen blev jag inte nöjd med så det hamnade i diket. Nu har jag fina, släta stenar från Danmark. Dom plockade vi 1994 när lille Rolf fick ett utav sina värsta ryck genom tiderna.
Han skulle sadla om till stenkonstnär. Men hur gick det med det???
Såg ingen större inkomstökning direkt.
Ja, vi har 100 kg småsten i garderoben.
Bra en tid som denna!


1 kommentar:

  1. Hmm nu blir jag fundersam. Det kanske inte alls är det jag tror det ska bli i alla fall. För om det vore det så skulle de stenar du hade på bilden fungera utmärkt.

    SvaraRadera