21 juni 2010

Gud vad jag bloggar!



Hej på er!

Tänkte bara berätta lite om vad jag har sysslat med en dag som denna.
Nattens festligheter tog slut exakt klockan 03.20 då jag stängde av musiken.
Då hade precis dom sista festdeltagarna motvilligt trängt ihop sej i Ninas syster Angelikas bil.
8 personer i en V 70.....jorå det gick efter lite trixande, bökande och indragna magar.
Magnus hade då också packat in sin vinst i bagaget. Han vann nämligen högvinsten i tombolan.
Det var en alldeles utomordentlig tjock, klumpig, fullt fungerande 14-tums televisionsapparat från tidigt 80-tal.
Han blev så glad att han nästan rördes till tårar!

Det var många som gladdes åt sina oerhört fina vinster i tombolan. Anne vann ett fint pyjamas set, Jakob en underbar ljuslykta, Yvonne ett kassettband med väldigt populär grekisk musik, Stefan en Lasse-Stefanz CD, Ann-Charlotte vann grodfötter, Jonas jongleringsbollar, Micke blev jätteglad åt ett signerat Anna Book foto, Rolf vann ett halvt seldon, Ingrid vann 15 minuters cykling på träningscykeln, Örten en damgolfklubba, Pata en sliten innebandyklubba, Niclas en bok Emilie lånade förra året av honom.
Detta var ett axplock över vinnarna, kommer inte ihåg flera men det var ca 30 st som drog vinstlotter
Resten blev s.k priceless. Herregud, vi kunde ju inte ha typ "Vinst varje gång" heller!
JA, tombolan blev en succé.
Tack Erika det gjorde du bra!

Det skrattades mycket runt borden!

Så fort vi stängt av musiken så kom Gustav like a skott! Han hade inte visat sej på hela kvällen och var utsvulten den stackarn.
Han gillar inte stoj och stim, speciellt inte hög musik.

Jessica valde att sova över. Och det gjorde hon alldeles rätt i! Innan vi hade letat upp våra sängplatser så åt vi lite överbliven pastasallad.

Klockan 05.00 låg jag i sängen med Gustav vid fötterna så jag inte hade något täcke på benen. Frös som attan!
Maken sov bredvid snarkandes i någon slags tretakt, är det schlagerfest ska man banne mej snarka i takt också!
Bra jobbat Roffsingen, jag somnade inte förrens klockan var dags att gå upp.
11.20 steg vi då upp och möttes av ett hem som kan liknas en katastrofplats. Herregud, vad skulle vi börja!
Vi röjde det värsta från bordet så Pettssonska frukostbuffén kunde dukas upp.
I och med att mina två hembiträden är lediga på söndagar så fick jag vacker koka thevattnet själv.

Jessica vart mäkta imponerad av den rejält tilltagna frukosten. Hon fick i sej både kaffe, the och juice....samtidigt!

Dessutom upptäckte jag att jag var lomhörd och pratade underligt.
Erika frågade mej så här:
"Var hon bjuden?"

Jag svarade_
"Neej, hon är inte jude"

Annars har dagen gått åt till att sortera skräp, fällt ihop bord och bänkar, kört diskmaskinen massor av gånger, ätit Panodil.

Vi valde att åka till Golden Cave för att dinera. Ingen av oss orkade laga mat.
Där kom nästa tecken på att något hänt i mitt huvud. Nåt riktigt generalfel.

Jag konstaterade snabbt att jag skulle få andra bestick eftersom jag "köpt kött"
Menade såklart att jag beställt kött.Lät ganska kul när jag sa så.

Oj, tiden rusar iväg. Klockan är snart 1.30, jag måste sova!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar