20 juni 2010

Massor med bilder!!!


Då ska jag försöka återberätta gårdagens stora kalas!
Vi började redan klockan 11.00 med att pynta tältet.
Bitte och Ingrid gjorde ett utmärkt jobb!
Det blev så fint!


Efter hagelskuren som förstörde allt vad blommor och rabatter heter
så lades masonitskivor i lervällingen.
Smart drag av Rolf!


Ingrid fixar med ballongerna.


Peter som är ung och rask, klättrar lätt och ledigt uppför stegen.
Hans farbror Rolf håller i spiskroken....eller??

19 juni och snön biter sej fast kring gullvivorna.


Nu är det klart!


Vinnarbordet Team Carola.
Observera dom handmålade danska stenarna, dom har jag gjort!


Rosa heliumballonger i taket.
Oj, vad helium är roligt, en riktig partyhöjare!
Tänk att kunna prata som Kallejanka.


Nu har gästerna börjat anlända.
Emilie fixar välkomstdrinken och Erika är beredd vid tombolan.
Lotterna är välblandade efter 15 varv med veven.
Fina vinster utlovades.


Pettssonska Baren de Luxe.


Gästerna verkar ha hittat sina platser och blivit indelade i team.

Team Nanne
Team Perrelli
Team Salo
Team Lotta
Team Herreys
Team PH
Team Alcazar
Team Carola


Farfar tillhör Team Lotta.


Ett glatt gäng som tillhör Team Perrelli


Mina fina jobbarkompisar Ingela och Anne.
Anne var fantastisk, utklädd med peruk, fina klädsel och allt!
Skulle fått pris som "Bäst klädda" tycker jag.


Team Alcazar bestående av bl.a Evelin, Jessica och Magnus...
och

Cathrine, Jakob, Johan (ej på sin plats vid fotoögonblicket),
Fredrik och Marie H


Nu ska här Pomonafolket sjunga en hyllningsång till den nyblivna 50-åringen.
Den handlade ungefär om att man blir tyngre, att man krymper, ser sämre, tappar tänder, hör illa, man går sakta, tänker sakta, håret blir grått.
Man blev helt enkelt på ett kanonhumör och tog genast ett glas vin till!
Skål!
Bra jobbat Pomonafolket!

Ojojoj, vilket vacker gäng!
Dom tillhör mitt Carolateam och heter följande:
Mikael Sundgren, Marie Lööw Åberg och vår egen lilla favoritkille Niclas Sobeus.


Det välfyllda presentbordet


Anne visar upp en väl inövad ABBA-posé


Jahaja!
Här börjar det kanske spåra ur lite.
Jessica och Chrisse....vad gör ni??


Det här är PPP_klubben
Pomonas Pluttiga Pojkar


Jag har sagt det förut och jag säger det igen.....klä er efter väder!
Härlig bild på härliga vänner Lasse, Sussie och Örten.


Team Alcazars medlemmar Cathrine och Fredrik


OJ!
Nu har dansen börjat!
Nu gäller det att hålla i hatten.
Men iofs Micke har ju gått i dansskola sen 6-årsålder.....


Bästa vännen Marie är alltid på partyhumör.


Här är Pomonagänget igen.
Whoooohoooooo!


Fina Nina shakar loss till Shakira eller???


Dom här sötnosarna hade jag inte klarat mej utan.
Dom gjorde allt.
Disk, plock, fix, städ, ja dom styrde upp allt!
TACK, TACK, TACK!!!


Ljugarbänken fylld av fina vänner


Min fina Emilie med mycket fin pojkvän!


Nu har gästerna gått. Klockan är 5.00 och vi har ätit rester och är trötta som as.....
........godnatt.
Tack alla för en underbar fest!


4 kommentarer:

  1. Trevligt att se lite av va som hände sen... Har lite bilder jag med!!!
    Tack för min stund i glammet!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Åhh vad kul att se lite bilder och få ett matchreferat. Jag gissar att alla hade en kanonkväll.

    SvaraRadera
  3. Lolit ni verkar ha haft det.. Själv fick jag jobba :( Men ja fick titta på hela bröllops-TV-schabraket istället! haha!! Grattis åter igen från Nynäshamn ;)

    SvaraRadera
  4. Ojoj hvilka fina bilder :-). Tack for fina ord om kostymen :-)

    SvaraRadera