10 juni 2010

Restaurangbesök två gånger!


En sån kväll!
Precis när jag skulle ställa mej och koka makaroner så frågade Rolf hur många det var som skulle äta idag.
Bara två stycken, du och jag svarade jag!
Kan vi inte äta i Kungsängen föreslog han då rart, det verkar ju onödigt med att koka makaroner till bara två personer.
Ja, fy fasen vad onödigt!??? Jag håller med!
Jag är inte den som tackar nej till ett restaurangbesök.
Jag svarade JA på en tiondels sekund och strax därefter satt vi i bilen på väg mot Golden Cave.
Jag åt Husets pasta och Rolf åt Husets Toast.......mmmmmmmums!
Efter den delikata middagen åkte vi till Ingrid och Micke för att kolla om renovering gått framåt.
På Poppelvägen var dom i fullgång med att avsluta korvmiddagen.
Vi slog oss ner och väntade på att kaffet skulle sättas på.
Ingrid är snabb som attan och innan vi hann tänka.....vaniljbullar så var kaffet klart och härliga vaniljbullar uppdukade!

När vi kom hem så kom Peter på besök, vi tittade på när han drack kaffe och pratade om allt möjligt.

Nu har jag vattnat alla uteblommor och busat med Gustav på gräsmattan. Han var som tokig och lekte kurragömma med mej.
Men herregud vad mygg det är ute!
Får nog köpa en hel pall med myggljus till festen!



1 kommentar:

  1. Herregud 2 restaurangbesök på en och samma dag. Så gör vi ju inte ens i USA.

    SvaraRadera