10 juni 2010

Besök hos Lovis



Efter det att vi dinerat en suberb lunchbuffé hos Petel i Bålsta så åkte vi hemåt.
Nu var maken trött, tyst och lite lätt irriterad på allt och alla.
Han somnade per omgående i soffan tillsammans med Gustav. Jag fick också helt oväntat plötsligt min trötta period och vilade 15 minuter en kvart på schäslongen. Skööönt!

Men ligga och dra sej så där på eftermiddagen hade jag inte tid med. Nu väntade ett besök hos Jessicas mamma Viola i Kungsängen.
Hon hade nämligen flyttkartonger över som hon ville bli av med.
Och sen skulle jag hämta en hemlig grej också.

Viola har precis flyttat till en superfin lägenhet i Tibble. Sötaste vovven Lovis 10 månader var till en början lite skeptisk till mitt besök men efter en stund var vi kompisar!
Det bjöds på gott perkulatorkaffe och småkakor och vi pratade och fikade bort en stund.
Lovis satt nedaför och tittade bedjande på mej med sina fina hundögon, hon var nog också sugen på småkakor.

Nu är jag hemma och maken och Gustav sov fortfarande! Tröttmössorna måste ha växt fast på dom!??

Då är det väl bara att ställa sej vid spisen och brassa käk då. Nej, jag måste vila fossingen lite. Känner att jag hållt igång för mycket idag....ont!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar