11 juni 2010

Fredagsutflykt



Jag har roat min rara men lite lätt uttråkade make med en fredagsutflykt.
Vi började med ett besök på K-Rauta. Affären är relativt nyöppnad och det luktade till och med nytt när man gjorde entré i entrén
Här klämde Rolf på skruvmejslar, bandsågar, motorsågar och toalettlock.
Han såg nöjd ut.
Vi köpte en jättebra hylla att sätta i nya duschen uppe. En grej att hänga på duschdörren så schampoflaskor och rynkkrämer slipper stå på golvet.
Jag körde taktiken "glömma- plånbok- i- bilen" så det blev extra billigt för undertecknad.

Sen vidare till Mc Donalds, det har ni redan sett bild på. Varsin QP cheese meny slank lätt ner i våra hungriga små magar.

Nu vart maken plötsligt väldigt trött! Jag föreslog att vi skulle vända hemåt men han avböjde och vi ställde istället in siktet på Jula.
Detta gudomliga Jula! Ett rent och skärt gubbdagis med grejor och skräp i massor.
Här klämdes det på typ samma sorts produkter som på K-Rauta. Jag gick hummande bredvid och tittade på idioter och andra lallare.

Från Jula kom vi ut tomhänta. Nu gick vi vidare till en annan rolig affär, Chilli.
Där provlåg tröttmössan den fina fåtöljen ni ser på bild.
Det fanns massor av fina, roliga, prisvärda, annorlunda och passande saker till mitt lilla hem i Upplands-Bro men NEJ, jag har köpstopp!
Nej, det har jag inte alls. Men man kan inte köpa allt man ser?!!!

Efter alla dessa tre affärer åkte vi hemåt. Fast vi tog inte av vid skylten Bro utan fortsatte mot avfart Bålsta.
Gustav hade nämligen nästan slut på sitt torrfoder och vi tog en tur till veterinärer för nya torra kulor till Prinsen.

Nu sover både han och maken skönhetssömn.
Tror jag ska powernappa lite jag med!

2 kommentarer:

  1. Ta dig en powernap du också. Du behöver ladda batterierna inför nästa veckas stora event.

    SvaraRadera