6 juni 2010

Godmorgon världen!







Godmorgon mina vänner!

Idag är det vårt älskade land Sveriges nationaldag!

HURRA SVERIGE!

Vi firar även Bitte som fyller år och Gustav som har namnsdag. Sen förstås alla andra som heter Gustav.
Min älskade, bästaste pappa heter också Gustav, Arild Gustav Sölve Persson.
Han får en extra tanke en dag som denna. Saknar dej!

Nu har jag avklarat två av tre arbetsnätter på jobbet. Ett gäng härliga arbetskamrater och ännu härligare boende gör att man stormtrivs på jobbet.

Vi har skrattat mycket som vanligt och det har hänt en del roliga saker.
Som t.ex: Det var en dam som på väldigt bred dialekt utbrast till Magnus följande en tidig morgon:
"Vem är det där då (pekar på mej) är det din mamma?......... eller är det din tjej?"

Och i morse tyckte en äldre, trött herre att jag skulle fara åt helvete.

I lördagsnatt vid 2.00-tiden hade Magnus och satt oss tillrätta en kort stund i varsin fåtölj.
Jessica ringer och ska berätta en grej om en sak hon håller på att fixa och iordningställa till festen. Ett litet, lättlöst problem hade uppstått.
Jag tänkte vara smart eftersom vi satt ganska nära varandra och var rädd för att Mangeboy skulle höra detta hemlig samtal.

Så jag svarade helt enkelt på.....engelska. Hahahahahaha!

"Ja då behöver vi one more!"
Typ så som man gjorde när barnen var små och man inte ville att dom skulle förstå!

Herregud, vad vi skrattade! Och jag är ganska säker att jag kommer få äta upp detta i all evighet. Jag vet faktiskt inte hur jag tänkte. Förmodlingen inte alls som vanligt!

Nu ska jag torka till håret och cykla till Bitte. Där vankas det kaffe och födelsedagsfirande.


2 kommentarer:

  1. Ha Ha visst är det bra att kunna flera språk?? Synd bara att de flesta andra också kan det.

    SvaraRadera
  2. Din blogg räddar dagen Älskar oxå djur och alla "småsaker" i tillvaron Hoppas du får en kanondag födelsedagen Ingbritt Hampus mamma

    SvaraRadera