24 juni 2010

Ensamt, härligt kvällsmys

















I dag på eftermiddagen skulle lilla maken och jag handla på Willys.
Ja det var en syn för gudarna. Redan på parkeringen började vi ana oråd.
Sååååå mycket bilar på denna annars ganska biltomma parkering.
Kundvagnarna var det slut på! Det var rena huggsexan om dom. Folk jagade människor som stod och packade in sina kassar i bilarna och försökte rycka kundvagnarna ur händerna på dom!
Själv fick jag en mycket sur blick av en äldre herre som tyckte att han "var före" att ta en vagn som var på väg in i kundvagnshuset.
Jag hade en femkrona beredd och jag gav piloten den direkt i handen sen var den biffen fixad!

Väl inne på Willys så var det ett kaos utan dess like!
Orutinerade söndagshandlare som parkerar hur fan dom vill, klämmer och känner på allt, blockerar gångar och framfart för rutinerade handlare som oss!
Vi tog oss snabbt igenom eländet och ställde oss i kön som var förhållandevis kort, skönt!
Den måttligt trevliga kassörskan önskade oss "Trevlig midsommar" med ett litet leende på läpparna.

Jag köpte mej lite glass med mej hem. Asså, den är så god! Testa den!

När vi kom hem så hade Roffsingen fått ett sms från Niclas:
Vill du ha sill och potatis?
Tänk att män skriver inte mer än dom behöver, kort och konsist!

För mej var det helt okej och jag skjutsade ner honom till lille Niclas.
Vi skulle ändå bara äta rester en dag som denna då vi var själva utan en endaste unge hemma.

Sen gillar jag att vara ensam ibland. Jag värmde mej en pizza som jag inte åt upp, var nog inte tillräckligt hungrig.
Gick direkt på efterrätten istället som bestod av ovanstående glass och kaffe.

Snart så kommer Erika hem. Undrar hur hon haft det på sitt Willys idag?




1 kommentar:

  1. Oj Oj stackars Erika. Hon har nog haft en jobbig dag med massa varor att scanna idag.

    SvaraRadera